Celokeramické korunky a můstky

Korunky jsou používány při značném zeslabení zubní korunky zubním kazem či předchozími výplněmi( a zejména také po ošetření kořenových kanálků), kde hrozí riziko nepříznivého rozlomení a ztráty takto poškozeného zubu. V naší ordinaci zhotovujeme celo keramické rekonstrukce na základě digitálního skenu a návrhu v 3D grafice a později vyfrézované pětiosou frézou M5 či frézou MCXL CEREC přímo v zubní ordinaci. Tyto korunky ze zirkonoxidu či lithiumdisilikátové keramiky mají dokonalou mechanickou odolnost proti rozlomení, výbornou přesnost a dokonale imitují tvar i barvu zubu. Skenovací technika navíc umožňuje vyhnout se dříve nutným a nepříjemným otiskům a maximálně respektovat původní tvar a postavení zubu. Navíc je možné po domluvě s pacientem přípravu i předání korunky provést bez čekání v jedné návštěvě.

Můstky jsou náhrady překlenující mezeru po ztraceném zubu. Jejich nevýhodou je destrukce sousedních pahýlů, a proto pokud to je možné snažíme se nahradit ztracený zub spíše implantáty, které jsou ke zbylým zubům šetrnější. Můstky zhotovujeme buď celokeramické, nebo kovokeramické s frézovaným kovovým jádrem.

Mnohé z těchto rozsáhlejších výkonů vyžadují zhotovení v externí laboratoři, na základě otisků nabroušených pilířů.

Aby nedošlo ke zbytečné citlivosti nabroušených pilířů, opatřujeme je hned po nabroušení a skenu provizorními korunkami, zhotovenými razidlovou technikou.

Příklad z praxe

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dol magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commo consequat. Duis aute irure dolor in repre velit esse cillum dolore.
Popis problému

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea enim ad minim commodo consequat.

Jak jsme to vyřešili

Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex consequat.

Výsledek

DiDent DiDent

CAD CAM korunky a můstky

ELZET DENTAL
Naše pracoviště využívá ke zhotovení celokeramických estetických korunek, keramických inlayí, můstků a dalších protetických výrobků moderní skenovací a frézovací CAD CAM systém Cerec AC v kombinaci s frézami M5 a MC XL od německé firmy Sirona, které umožňují přímé ordinační zhotovení těchto výrobků bez laboratoře přímo v ordinaci, a to bez nutnosti provedení nepříjemných otisků chrupu. Po domluvě možné zhotovit rekonstrukce v jedné návštěvě.